Sztuczna inteligencja zrobiła reklamę Lexusowi, McLaren sprzedaje najlżejszy kombinezon w historii i zapowiada kolejne auto, nowy Land Rover Evoque ma przeźroczystą maskę (w pewnym sensie), a MG nadal istnieje. Oto przegląd najciekawszych motoryzacyjnych newsów z minionego tygodnia. Zapamiętaj wszystkie, zaimponuj rodzinie i znajomym i okryj się chwałą do następnego weekendu.
Sztuczna inteligencja zrobiła reklamę Lexusowi
W ubiegłym tygodniu Lexus chwalił się, że zrobił nową reklamę. A w zasadzie zrobiła ją sztuczna inteligencja, a jeszcze dokładniej mechanizm analizujący nagrodzone reklamy tzw. dóbr luksusowych z ostatnich 15 lat. Za nakręcenie spotu wziął się natomiast szkocki reżyser Kevin Macdonald, zdobywca Oscara za film One Day in September. Nie martwcie się, ja z tej trójki znam tylko tego Oscara. Ale co z tej współpracy wynikło? Od poniedziałku możemy zobaczyć sami. Wideo powyżej.
McLaren przedstawia 720S w wersji Stealth i zapowiada kolejne auto
McLaren Special Operations, czyli oddział McLarena zajmujący się dodatkowym odpicowywaniem aut stworzył model 720S w robionej na zamówienie wersji Stealth Theme. Samochód ma nadwozie w kolorze Sarthe Grey, inspirowanym lakierem McLarena F1 GTR, zwycięzcy Le Mans w 1995 roku i stoi na kołach z lekkimi, 10-ramiennymi felgami. Na zewnątrz nie zabrakło również elementów z karbonu, a uzupełniają je wstawki w czerwonym kolorze. Czerwone jest również jedno ramię felgi, a także skórzane wstawki i przeszycia w środku. McLarena 720S w takiej specyfikacji można zamówić u dealera w Londynie. Brytyjska marka zapowiada również kolejny sportowy model, najprawdopodobniej będzie to 720S w wersji Spider. Więcej dowiemy się 8 grudnia.
Zamów Alfę na Amazonie. O ile jesteś w Anglii
Na brytyjskim Amazonie można zamówić jazdę testową nową Alfą Romeo Stelvio. Po prostu wchodzicie na stronę, wybieracie datę, zamawiacie auto i czekacie na dostawę do domu. Z handlowcem gratis. Przejażdżka trwa do 45 minut. Ale na razie takie rzeczy tylko w UK. Zanim usługa tego rodzaju trafi do polski, musimy mieć polską wersję Amazona. A na razie nie mamy. Poza magazynami.
Nowy Land Rover Evoque ma przeźroczystą maskę
No prawie. Nowy Evoque, którego Land Rover zaprezentował w tym tygodniu, jest pierwszym autem w historii z systemem Ground View. Rozwiązanie pozwala widzieć to, co dzieje się przy samej ziemi tuż przed autem. Obraz z trzech kamer (dwóch w lusterkach i jednej na grillu) wyświetla się na centralnym ekranie we wnętrzu auta. Przydatne, kiedy Twój kot-samobójca lubi kłaść się przed autem. Albo zastanawiasz się, ile jeszcze do tego małego, betonowego słupka z przodu.
MG nadal istnieje!
Lancia ma się raczej nie najlepiej, o Saabie już mało kto pamięta, ale za to MG żyje. Jeszcze parę lat temu mogło się wydawać, że ta brytyjska marka zniknie bezpowrotnie (i raczej nikt za nią nie zapłacze), a teraz się okazuje, że nawet całkiem nieźle przędzie (oczywiście jak na możliwości MG). W tym miesiącu producent świętował sprzedanie 7 000 nowych samochodów od początku roku, a w ciągu ostatnich miesięcy wprowadził na rynek dwa nowe modele, w tym SUV-a (a jakże) MG ZS. Ale czy to jest SUV, który uratuje prawdziwą motoryzację? No nie wiem…
Sparco McLaren SP16+ – teraz możesz kupić najlżejszy kombinezon wyścigowy
To co prawda news z ubiegłego tygodnia, ale musiałem się nim z Wami podzielić. McLaren i Sparco wprowadzają do sprzedaży najlżejszy na świecie kombinezon wyścigowy z certyfikatem FIA. McLaren SP16+ w rozmiarze 52 (czyli dla człowieka o wzroście około 180 cm) waży 590 gram. To niesamowite, niewiarygodne 10% mniej niż w przypadku jakiegokolwiek innego modelu tego rodzaju części garderoby. Do tego każda sztuka jest ręcznie robiona, a cały proces produkcji trwa 12h. A cena kombinezonu McLaren SP16+? 2 344 funtów bez podatku, czyli ponad 11 tys. złotych. Czy ta redukcja masy nie poszła aby zbyt daleko?
Zdjęcia: McLaren, MG, Land Rover